Coaching
Coaching-ul este un proces ce nu se opreste niciodata si presupune sa lucrezi permanent cu angajatii tai pentru a-i ajuta sa isi imbunatateasca nivelul de performanta.
A fi un coach/ antrenor eficace este temelia succesului pe care il poate obtine orice manager in gestionarea relatiilor cu colegii si subordonatii. Multi dintre noi facem in mare parte din timp, un coaching in maniera informala, dar trebuie sa constientizam ca exista avantaje evidente daca utilizam in mod sistematic cateva tehnici simple si respectam un set de reguli de baza.
Coachingul este un proces de dezvoltare/crestere permanenta a angajatilor tai. Presupune sa transformi problemele aparute in activitatea de zi cu zi in situatii din care sa inveti si sa acumulezi exeperienta. Aceste studii de caz sunt incluse intr-un plan organizat si procesul de invatare are loc sub supravegherea ta directa sau a unei persoane desemnate de catre tine si agreate de catre cel/cea care este supus/ supusa procesului de coaching.
Oportunitatile care rezulta din coaching sunt numeroase. Ele reprezinta o puternica influenta motivationala pentru angajati la locul de munca, cum simt ei ca organizatia ii incurajeaza, ii ghideaza si le dezvolta potentialul. Aceste oportunitati sunt:
Coachingul este gandit sa faca mai mult decat sa ajute oamenii sa obtina performante mai bune la locul de munca actual. Este un mecanism destinat sa puna oamenii fata in fata cu noi provocari si sa creeze oportunitati in care sa-si testeze limitele aptitudinilor lor. Este de asemenea o modalitate importantă de a transfera cel puțin o parte din responsabilitatea pentru creșterea personală asupra altor persoane. In general, oamenii cauta provocari care sa ii stimuleze si in acelasi timp sunt dispusi sa impartaseasca din experienta lor pe masura ce desfasoara acel proces in care sunt implicati. In acest caz, coachingul e un proces ce ar trebui sa se desfasoare in permanenta. Nu e ceva ce se poate impune fortat oamenilor, este de fapt o colaborare intre tine si cei din jur, al carei scop principal este sa scoata in evidenta angajamentul si dorinta de dezvoltare personala si de crestere a gradului de responsabilitate.
Training = inveti angajatii ce sa faca si cum sa faca.
Coaching = ghidarea unei persoane catre imbunatatirea performantei.
Consiliere = ajutor in studierea problemei si eventual rezolvarea ei, cu posibil impact asupra performantei.
Coachingul ghideaza in mod strategic o persoana catre imbuntatirea performantei prin reflectarea/ analiza modului in care aceasta aplica/ foloseste o abilitate sau niste cunostinte proprii. Coachingul este despre dezvoltarea individuala mai departe de nivelul actual la care se regaseste o persoana.
Coachingul ajuta oamenii sa reflecte asupra performantei lor intr-un domeniu specific, beneficiind de ajutor obiectiv, in cunostinta de cauza/ bine informat. Este despre cum sa ajuti oamenii sa implementeze ce au invatat la locul de munca si sa isi imbunatateasca astfel performantele. Coachingul nu presupune sa inveti pe cineva ceva nou. Coachingul se axeaza in principal pe abilitatile si cunostintele existente, si prin revizuirea atitudinii si a modului de abordare, conduce catre cresterea perfomantei.