Cand sunt client imi doresc sa intalnesc pe cineva care isi cunoaste produsele si care imi poate oferi detaliile de care am nevoie. Cunoasterea produselor de catre vanzator este importanta atat pentru mine cat si pentru marea majoritate a clientilor, insa ce urmeaza in clasamentul dorintelor noastre de clienti e legat mai mult de atitudine si comportament. INTOTDEAUNA imi dau seama cand cineva incearca sa-mi vanda ceva, dar UNEORI imi face placere nu numai sa cumpar, ci chiar procesul prin care imi vinde.
Comunicarea clara si la subiect, rabdarea, asumarea responsabilitatii, dorinta de a ajuta (sau a fi de folos), intelegerea situatiei, creativitatea sunt ceea ce creeaza cu adevarat imaginea unui vanzator profesionist si implicit a firmei din care face parte. Si toate cele enumerate mai sus sunt influentate in mare masura de atitudine si comportament.
Combinatia dintre cunostinte, abilitati si atitudine poate fi cartea castigatoare. Spun poate fi, pentru ca e o arma cu doua taisuri. Cu o atitudine pozitiva si un comportament deschis te poti apropia usor de client, ii poti afla nevoile si il poti convinge sa accepte propunerea ta. Nu numai ca o accepta, dar revin sau recomanda. Combinatia e castigatoare in marea majoritate a cazurilor si acolo unde nu reusesti lasi o impresie de profesionist.
Ce se intampla cand atitudinea sau comportamentul nu sunt cele mai bune? Daca inchizi ochii, sigur poti “vedea” ultimele interactiuni cu cei pe care i-ai intalnit prin magazine. Posibil sa aiba abilitati bune de comunicare sau sa stie o multime de lucruri. Dar ce folos? In cel mai bun caz ai plecat de acolo nepasator…
Ai o afacere? Daca da, atunci vreau sa te intreb cand ai urmarit ultima data modul in care angajatii interactioneaza cu clientii?
In 90{03b45dc7dd705a5f583600dd9ca2c97458a18f8bf06bf00b63a2cfb860b1fd91} din cazuri consideri ca e costisitor sa investesti in oameni si astepti ca ei sa se dezvolte singuri. In 90{03b45dc7dd705a5f583600dd9ca2c97458a18f8bf06bf00b63a2cfb860b1fd91} din cazuri vanzarile esueaza din cauza atitudinii sau a comportamentului vanzatorului. In 90{03b45dc7dd705a5f583600dd9ca2c97458a18f8bf06bf00b63a2cfb860b1fd91} din cazuri nu se construiesc relatii si nu se fidelizeaza clientii. In 90{03b45dc7dd705a5f583600dd9ca2c97458a18f8bf06bf00b63a2cfb860b1fd91} din cazuri e mai usor sa dai vina pe altcineva decat pe tine pentru ca afacerea nu merge. In 90{03b45dc7dd705a5f583600dd9ca2c97458a18f8bf06bf00b63a2cfb860b1fd91} din interactiunile cu clientii nu ai aflat nimic despre cei care au intrat sa cumpere de la tine!
Deci, “Ce isi doresc clientii tai?”
Roman Tanasiciuc, Trainer – INside HR
Etichete: abilitati, articole, comunicare, implicare, loialitatea clientului, perspectiva, proces, produse