Lucrezi in vanzari? Ai incercat vreodata sa convingi pe cineva sa accepte propunerea ta?
Daca raspunsul la intrebarile de mai sus este “Da!” atunci te provoc sa incerci formula de mai jos. Americanii folosesc acronime pentru fiecare formula magica. Asa ca o sa ii copiez.
OAU!
Iti place cum suna exclamatia asta? Atunci cand o auzi stii ca esti pe drumul cel bun. Adica mai este putin si ai obtinut acordul. Hai sa iti spun despre ce e vorba:
O – Obiectiv. Trebuie sa stii exact ce vrei sa obtii. Iti recomand sa iti stabilesti mai mult de un obiectiv pentru fiecare intalnire. 3 (trei) e un numar magic. 3 obiective sunt suficiente pentru o intalnire. Unul dintre obiective este cel mai important – adica atingerea lui inseamna ca produci rezultate. Celelalte doua obiective te ajuta sa iti largesti perspectiva si sa iti construiesti plasa de siguranta (in cazul in care incercarile de ati atinge obiectivul principal esueaza).
A – Actiune. Fara actiune sansele de reusita scad sub 15{03b45dc7dd705a5f583600dd9ca2c97458a18f8bf06bf00b63a2cfb860b1fd91}. Fii pregatit in permanenta sa actionezi. Fa o prezintare dinamica a produselor tale si chiar a ta. Cauta sa implici clientii in conversatie si determina-i sa iti descrie (chiar sa iti deseneze) felul in care vad ei lucrurile. Actiunea aduce actiune. Daca vrei sa ai client care sa ia decizii determina-I sa actioneze. Exista si o vorba mai veche: “Drumul spre iad e pavat cu intentii bune.” Retine: actiunile aduc plus valoare, intentiile …
U – Umor. Ai umor? Si daca nu ai, ce faci? Pai, o sa iti spun eu. Invata sa ai umor. O poveste buna, cateva bancuri, si un zambet larg si senin sunt tot ce ai nevoie. Sunt lucruri pe care le poti face singur. La inceput o sa fie mai greu….
E greu? Da e greu. Si de aceea multi renunta inca de la inceput. Daca era usor o faceau toti. Nu trebuie sa inventezi roata sau apa calda. Au facut-o altii. Trebuie doar sa inveti sa le folosesti aceste concept si sa le personalizezi. Invata procesul si adapteaza-l in functie de fiecare situatie. Amprenta personala e ca si cheia pentru yala. Ai nevoie de o cheie bruta pe care sa o modelezi dupa yala.
Si rezultatele nu vor intarzia sa apara. Succes!
Roman Tanasiciuc
Etichete: articole, dezvoltare personala piatra neamt, inside hr, roman tanasiciuc, training personalizat, training piatra neamt