Stiu ca sunt mic. Asta nu inseamna ca daca sunt la inceput de drum sunt si ieftin!
Dupa ani de zile petrecuti in mediul corporate am decis ca a venit timpul sa stau pe picioarele mele. Mi-am facut curaj si atunci cand am simtit ca e momentul am luat decizia.
Primii doi ani am functionat de unul singur – freelancer. M-am simtit liber. Fara sefi, fara targete, fara insomnii. Numarul de kilometri parcursi a scazut substantial si a crescut numarul de ore impreuna cu familia. Super, nu-i asa?!
Apoi am mai facut un pas. Tot ceea ce am invatat in anii petrecuti in echipele din multinationale poate fi folosit si in afara acestora deci am decis sa ma folosesc de acest lucru. Si iata-ma cu un birou, un angajat si facand ceea ce am invatat: training si consultanta in vanzari si marketing.
Toate bune. Reteta sigura. Educatia primita de foarte buna calitate. Piata are nevoie de ceea ce eu pot oferi (cel putin asa reiese din intalnirile pe care le-am avut cu potentialii clienti sau din cercetarile de piata pe care le-am facut). read more
Te intreb: cat costa un zambet?
In marea majoritate a cazurilor cererea venita din partea clientilor suna cam asa: “nu avem nevoie de training, avem nevoie de un marketing mai bun”. Cu alte cuvinte as putea traduce asta cam asa – “avem nevoie sa fim vizibili, aici suntem deficitari”. Si toate eforturile sunt indreptate catre reclama, imagine exterioara, flyere, etc.
Se intampla de fiecare data cand deschid o discutie despre training sau pregatirea personalului. Ma bucur ca exista deschidere catre imagine si reclama. Ma intristeaza faptul ca atentia clientilor este indreptata catre ceea ce se intampla in exterior. Si in acest fel se pierde din vedere o perspectiva foarte importanta, adica ce se intampla in interior. read more
Ba, sunt nebun!?
Da sunt nebun! Mi-au spus-o prietenii, clientii …. mai mult din priviri J. Pana si parintii m-au intrebat de ce nu ma angajez. E mai usor si nu mai trebuie sa imi fac atatea griji. Si la ce imi trebuie inca o diploma? Ca doar am invatat destul pana la varsta asta.
Mi-am ales gresit domeniul in care sa lucrez. Daca imi acord prea mult timp sa gandesc o iau razna. Asa ca gandesc putin si actionez. Si imi place, pentru ca in fiecare zi e cate o provocare. read more
Observ din ce in ce mai des ca “piata vanzarilor” are nevoie de ceva nou.
Training? Da este si va fi nevoie. Dar pe ce teme? Vanzarea consultativa sau cea bazata pe relatie apune.
Clientii au acces la informatie, pot sa aleaga, pot sa ia singuri o decizie. Sunt grabiti, mofturosi, nerabdatori …
Ce e de facut? O intrebare la care caut raspuns de ceva timp. read more
Cand sunt client imi doresc sa intalnesc pe cineva care isi cunoaste produsele si care imi poate oferi detaliile de care am nevoie. Cunoasterea produselor de catre vanzator este importanta atat pentru mine cat si pentru marea majoritate a clientilor, insa ce urmeaza in clasamentul dorintelor noastre de clienti e legat mai mult de atitudine si comportament. INTOTDEAUNA imi dau seama cand cineva incearca sa-mi vanda ceva, dar UNEORI imi face placere nu numai sa cumpar, ci chiar procesul prin care imi vinde. read more