Te intreb: cat costa un zambet?

iulie 29th, 2016   •   Articole   •   no comments   

Te intreb: cat costa un zambet?
In marea majoritate a cazurilor cererea venita din partea clientilor suna cam asa: “nu avem nevoie de training, avem nevoie dePresentation1 un marketing mai bun”. Cu alte cuvinte as putea traduce asta cam asa – “avem nevoie sa fim vizibili, aici suntem deficitari”. Si toate eforturile sunt indreptate catre reclama, imagine exterioara, flyere, etc.

Se intampla de fiecare data cand deschid o discutie despre training sau pregatirea personalului. Ma bucur ca exista deschidere catre imagine si reclama. Ma intristeaza faptul ca atentia clientilor este indreptata catre ceea ce se intampla in exterior. Si in acest fel se pierde din vedere o perspectiva foarte importanta, adica ce se intampla in interior. read more

Motivatie? Pe naiba. Tot ce avem nevoie e disciplina.

iulie 15th, 2016   •   Articole   •   no comments   

Motivatie? Pe naiba. Tot ce avem nevoie e disciplina.Disciplina site

Am citit in multe randuri despre cum sa te motivezi sau cum sa iti motivezi echipa ca sa atinga rezultate. Am ales sa scriu acest articol uitandu-ma in primul rand la mine. In ultimii ani am schimbat dinamica jobului si am avut timp sa analizez activitatile pe care le fac. Sunt si antreprenor si angajat in acelasi timp si stiu ca daca vreau sa duc la bun sfarsit ce mi-am propus am la dispozitie doua metode prin care sa o fac. read more

Ba, sunt nebun!?

iulie 1st, 2016   •   Articole   •   no comments   

Ba, sunt nebun!?aaaaaaaa

Da sunt nebun! Mi-au spus-o prietenii, clientii …. mai mult din priviri J. Pana si parintii m-au intrebat de ce nu ma angajez. E mai usor si nu mai trebuie sa imi fac atatea griji. Si la ce imi trebuie inca o diploma? Ca doar am invatat destul pana la varsta asta.

Mi-am ales gresit domeniul in care sa lucrez. Daca imi acord prea mult timp sa gandesc o iau razna. Asa ca gandesc putin si actionez. Si imi place, pentru ca in fiecare zi e cate o provocare. read more

Ce se intampla in “piata vanzarilor”?

iunie 15th, 2016   •   Articole   •   no comments   

Ce se intampla in piata vanzarilor

Observ din ce in ce mai des ca “piata vanzarilor” are nevoie de ceva nou.

Training? Da este si va fi nevoie. Dar pe ce teme? Vanzarea consultativa sau cea bazata pe relatie apune.

Clientii au acces la informatie, pot sa aleaga, pot sa ia singuri o decizie. Sunt grabiti, mofturosi, nerabdatori …

Ce e de facut? O intrebare la care caut raspuns de ceva timp. read more

Ce isi doresc clientii?

mai 26th, 2016   •   Articole   •   no comments   

Man writing Happy Client on a virtual screen

Cand sunt client imi doresc sa intalnesc pe cineva care isi cunoaste produsele si care imi poate oferi detaliile de care am nevoie.  Cunoasterea produselor de catre vanzator este importanta atat pentru mine cat si pentru marea majoritate a clientilor, insa ce urmeaza in clasamentul dorintelor noastre de clienti e legat mai mult de atitudine si comportament. INTOTDEAUNA imi dau seama cand cineva incearca sa-mi vanda ceva, dar UNEORI imi face placere nu numai sa cumpar, ci chiar procesul prin care imi vinde. read more

Atitudine

mai 16th, 2016   •   Articole   •   no comments   

Inside-HR-AtitudineImi place sa cumpar lucruri si sunt placut surprins atunci cand intalnesc pe cineva care este interesat de ceea ce caut si nu incearca sa imi vanda ceva.

Ca si cumparator am la indemana posibilitatea de a spune pur si simplu nu.  Si o fac din ce in ce mai des in ultima perioada.

De ce se intampla asta? In ultimele doua luni am vizitat mai multe magazine si am stat de vorba cu mai multi dintre clientii mei si angajatii acestora. Iata si motivele:

  • Cei care vand nu cunosc produsele sau serviciile si nu au abilitati de vanzare
  • Nivelul de interactiune cu clientul se rezuma la schimbul catorva cuvinte sau replici standard
  • Slabe abilitati de comunicare (atat verbala cat si scrisa)
  • Lipsa proceduri, probleme de management
  • Atitudine necorespunzatoare.

read more