Observ din ce in ce mai des ca “piata vanzarilor” are nevoie de ceva nou.
Training? Da este si va fi nevoie. Dar pe ce teme? Vanzarea consultativa sau cea bazata pe relatie apune.
Clientii au acces la informatie, pot sa aleaga, pot sa ia singuri o decizie. Sunt grabiti, mofturosi, nerabdatori …
Ce e de facut? O intrebare la care caut raspuns de ceva timp.
Daca vrei sa rezisti in piata atunci ai nevoie de o noua “specie” de vanzatori – un fel de cameleoni. Daca producatorii auto isi diversifica gamele (vezi BMW care are acum gama complete de la X1 pana la X6) pentru a veni in intampinarea clientilor tot asa trebuie sa se schimbe si “vanzatorii”. Trebuie sa devina adaptabili si maleabili. Adica sa cunoasca cat mai mult despre vanzari, despre marketing, sa aiba o cultura generala buna si o atitudine proactiva.
E momentul ca vanzatorul sa devina intr-un fel mana dreapta a clientilor. Daca vrei, il poti compara cu un fel de tableta (pe care o poti accesa pentru informatii, consultare, comenzi, dar si pentru amuzament si care este mereu disponibila si cu bateria incarcata).
Bine, bine. Dar cum sa schimb traiectoria? Iti pot da cateva sugestii (nu sunt singurele, dar functioneaza si sunt convins ca doar lipsa de imaginatie poate sa te impiedice sa gasesti si altele):
E greu? Da, si e mult de munca. Dar daca asta te sperie, asteapta si ai sa vezi ce va urma.
Etichete: articole, clienti, perspectiva, proces, relatie, roman tanasiciuc, training, vanzari