Sunt o multime de feluri in care putem descrie loialitatea clientului. Poti spune despre un client ca este loial, daca este extrem de multumit de serviciile tale si daca va ramane clientul tau pentru totdeauna. In acest caz vei putea face afaceri cu acest client de cate ori vei avea ocazia si in plus el va fi acela care te va recomanda cu placere atat prietenilor cat si cunostintelor pe care le are.
Daca privesti in profunzime, poti observa 3 componente stabile ale loialitatii clientului:
Si totusi ce factor conduce catre loializarea clientului?
Cu exceptia unei loialitati adevarate, toate cele trei componente descrise mai sus pot fi catalogate ca si tactici de sine statatoare, tactici fragile si incapabile sa impiedice clientii sa renunte la serviciile pe care le oferim. Mai putem aduce in ecuatie inca o serie de tactici (pe care le intalnesti peste tot), dar al caror efect nu conduce neaparat la loializare.
Toate aceste tipuri de loialitate sunt fragile si nu conduc la o relatie de lunga durata. Folosite in mod singular se creaza un efect fals de loializare .
Deci, care crezi ca este componenta principala a loialitatii?
Haideti sa aruncam o privire la ecuatia de mai jos :
Loialitate = Afinitate x Satisfactie x Implicare.
Concentrandu-ne pe cresterea afinitatii clientului, a satisfactiei si a implicarii acestuia, vom avea sansa sa loializam un client si in acelasi timp vom creste media valorii clientilor. Concentrandu-ne pe loializarea clientilor vom genera valoare suplimentara in fiecare an. Astfel fiecare client va insemna din ce in ce mai mult pentru noi. Valoare clientilor este data de formula:
Media anuala a valorii cumparaturilor x Cumparaturile potentiale in perioada urmatorilor ani
= Valoarea relatiei cu clientul
Daca te-ai hotarat sa iei in calcul construirea unei relatii pe termen lung atunci eforturile tale trebuie concentrate pe toate cele trei componente. Mixul de tactici de loializare poate sustine efortul tau. In timp valoarea clientilor va creste. Trebuie doar sa investesti energie, atentie si timp.
Succes!
Roman Tanasiciuc
Etichete: afinitate, articole, dezvoltare, implicare, inside hr, loialitatea clientului, loializare